Stockholm

Ja. Nu är det bestämt. Eller ja, det har det varit ett tag nu. Men idag har jag faktiskt insett det på riktigt.
Jag får planera in dagar för att träffa folk och säga hejdå. Jag blir ledsen när jag redan nu saknar mamma.
Men i nästa vecka så flyttar vi. Jag och Frickan. Till Stockholm? Till Stockholm!
I morgon betalar vi första hyran för maj månad. Vi ska alltså detta på riktigt.
Kanske är det nu livet börjar? Kanske kanske är detta starten på Köpenhamn.
För dit ska jag. Vi flyttar till Stockholm över sommaren. För att vi har fått chansen. Ett rum. I en fin lägenhet.
Här finns inga jobb tydligen. Kanske finns det i Stockholm.
Kanske ett pissjobb, kanske ett roligt jobb. Kanske får jag inget alls och måste flytta hem igen.
Ja, tusen tankar snurrar i huvudet just nu men jag vågar inte tänka något annat än att vi i alla fall vill försöka.
Inget annat än att vi faktiskt ska flytta till Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0