Flatshare


Kommentarer
Postat av: sabrie

Ja, det känns härligt att äntligen ha ett jobb. Nu får jag min chans att ordna upp allt som hann gå snett sen jag kom hem från Finland.



Åh, Köpenhamn. Jag vill fortfarande dit, och hallå, när du lyckas ta dig dit vill jag komma och hälsa på dig. Om jag får, så klart. Danska är helt oförståeligt i mina öron, men som du sa, i skrift är det väldigt likt norskan. Det låter i alla fall som att du har en bra plan, och att du har vänner där nere redan är ju bra. Det underlättar saker och ting. Btw, jag trodde verkligen inte danskar var reserverade, jag har snarare den motsatta fördomen om dom. Att dom vrålar och dricker öl typ. Haha. Fint va?



Jag jobbar som supporttekniker på Helpdesk. Låter flashigare än vad det är, men ett helt okej jobb. Svarar på frågor om LG-produkter i telefonen hela dagarna. På norska :) Det finns två killar från Norge som också jobbar där, galet sköna typer. Alla andra som jobbar där är också schyssta, så jag trivs. Och tack du, vad fint av dig :) Det löser sig, det tror jag. Och du får försöka hålla hoppet uppe, du har en väldigt bra plan på gång där. Jag tror på dig. Helpdesk har för övrigt ett kontor nere i Köpenhamn också, ibland om det är kö på danska linjen kan vi få de danska samtalen. Och tro mig, jag förstår inte ett ord av vad dom säger. Brukar ta det på engelska då, ojoj. Fast det är bara svenska supporten som får de samtalen, nu har ju jag hoppat över på norska supporten så nu slipper jag. Thank God.



Haha åh herregud, ja, jag minns! Det var helt galet, absolut det roligaste jag varit med om i karaokeväg. Har du tänkt på att det här blir samma kryssning vi sågs första gången på, fast den var 5 november förra året? Sjukt hur fort tiden går. Men det lär firas, lätt att vi kör en duett för att hedra minnet :D Om inte annat tycker jag att vi måste se ett karaoke framträdande tillsammans och skåla!

2010-10-12 @ 22:54:09
URL: http://katainen.blogg.se/
Postat av: sabrie

Jaså? Synd att det inte finns ett svensktalande Helpdesk i Köpenhamn, då hade du ju kunnat söka det. Men sen när du blivit grymmare på danska kanske? Det sitter inte många alls på danska supporten, så det skulle inte förvåna mig om dom behövde fler folk. Jag kan kolla upp hur det ser ut, om du vill?



Jadu, bra fråga. Det fanns ingen motsvarighet till LG Support i Norge tror jag, så då tog Helpdesk åt sig det och anställer norsktalande till Borlänge istället. Helpdesk har ju lite olika uppgifter, dom har bland annat haft support för HP, Toshiba och en massa annat. Jag kunde norska sen innan, bodde i Norge i lite mer än ett år när jag var yngre :) Fast ja, det tog ett tag att komma in i språket igen, så Helpdesk har liksom återupplivat mina skills i norska. Åh fan, det är fan svårt att lära sig ett annat språk om man inte vistas där det talas. Nu har ju jag tur som pratar norska i telefon hela dagarna, haha. Kan tänka mig att det blir svårare för dig med danskan. Ett tips är ljudböcker på danska, ladda över i mobilen eller något så kan du lyssna på danska när som helst (finns att ladda hem, men så får man inte göra har jag hört). Så gjorde jag med norskan för att försöka få igång det hela igen. Det tog ett tag och i början var det asjobbigt att lyssna och försöka förstå, men nu är det lugnt. Lite kul till och med, bra sätt att lära sig på :)



Härligt i alla fall att boende verkar hyfsat lätt att fixa. Sånt är ju typ omöjligt i exempelvis Oslo. Haha, jag kom på en sak norrmännen på jobbet brukar säga om danskarna: "Dom låter som norrmän med downs syndrom". Roliga killar det där. Men ja, jag hoppas du får in en fot i Danmark, det är jag rätt säker på att du får faktiskt. Det märks verkligen att du är engagerad :)



Ja just ja, du mådde inte alls bra då din stackare. Du får se till att vara frisk den här gången! Roligt ska vi ha, och vi måste ju se till att parta loss ordentligt tillsammans :D Galet pepp. Det blir kul! Förresten, har du kvar tändaren du fick av mig? Haha, den otroligt avancerade och fina tändaren. Hur som helst, jag måste få säga att jag har saknat dig sebzi! Synd att ni skåningar bor så himla långt bort, blir så lätt att man tappar kontakten då även om man inte vill.



Åh körkort? Härligt, lycka till! Då får vi fira det på kryssningen sen också :)

2010-10-13 @ 13:01:05
URL: http://katainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0