Illusion?

Jag tror för bra om mig själv.
Jag tror att jag är mogen nog att fatta mogna beslut.
Jag tror att jag har full kontroll över min kropp och över mina känslor.
Jag tror att jag har kraften nog att styra över mina känslor.
Över mina val och vägar i livet.
Jag tror att jag kan bestämma mig för när jag ska må si och när jag ska må så.
Jag tror att jag kan bestämma mig för när jag ska vara ledsen, och när jag ska vara glad.
Jag tror att jag kan kontrollera mitt medvetna sinne.
Likaså mitt undermedvetna.

Det stämmer inte.
Jag vet inte ett skit.
Jag kan inte kontrollera något.
Jag kan ingenting om mina känslor.
Innerst inne är jag fortfarande ett barn.
Ett barn som behehöver bekräftelse och kärlek från både vänner och familj.
Ett barn som inte kan kontrollera något när det gäller känslor och sinne.
Men, hur är det egentligen?
Min värld.
Finns den?
Eller är det bara jag som lever i min målade värld?
Är det vår värld?
Eller är den bara på låtsas?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0